A fogyasztói társadalom eluralkodásával szemben az utóbbi időszakban egyre erőteljesebben fogalmazódik meg a törekvés: ne tárgyakra, hanem élményekre költsük a pénzünk. Egy magyar kutatópáros azonban most arra jutott, hogy igenis ugyanolyan boldogságot tud okozni egy-egy különleges tárgy megvásárlása, mint az élmények megszerzése.
Kutatásuk során azt vizsgálták, hogy az általános elégedettség-érzetet miként befolyásolja a tárgyak megvásárlása és az új élmények szerzése. Hajdu Gábor és Hajdu Tamás arra jutottak, hogy nincs valódi különbség az e kettő által okozott boldogságban. Kimutathatóan nő a boldogságérzetünk, amikor megvásárolunk egy új tárgyat és akkor is, amikor elutazunk – de a boldogság mértékében nincs különbség.
Nem szükséges tehát, hogy elkezdjünk ellenségként tekinteni mindazokra a tárgyakra, amelyekkel körülvesszük magunkat. Nem kell sürgősen leselejtezni mindent, ami nem feltétlenül része a mindennapi használatnak. Egy kislámpa vagy mécsestartó megvásárlása nem csak akkor indokolt, ha egy helységben fényforrásra van szükséged, akkor is örömet okoz, ha a hangulatfénnyel csak meghittebbé teszed a szobát.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy költsünk ész nélkül, és vásároljunk meg mindent, amit reklámoznak, és amire nincs szükségünk. Egy-egy jól megválasztott kiegészítő, a lakás stílusához illeszkedő új bútor azonban igenis hozzájárul a boldogságunkhoz, ne sajnáljuk hát magunktól.
Az otthonunk az a hely, ahol feltöltődünk, ahol a napi hajtás után megpihenünk, ahol a szeretteinkkel vagyunk. Fontos, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, amely ezt lehetővé teszi. Ahol jól érezzük magunkat, ami a szemünket is gyönyörködteti. Hiszen ez is a boldogság.
Forrás: Apartment Therapy